Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
welcome to my blog nurulaienshahari.blogspot.com ♥

Wednesday 4 January 2012

TAHUN 2012

Tahun Baru bersama suami.. sebelum nie celebrate new year sebagai awek jer.. sekarang sebagai isteri.. seronok.. Tahun baru kali ni kami plan nak g bercuti.. x jauh pun Langkawi jer..
Pukul 01.00 a.m - 01.01.2012 baru bertolak ke Kuala Kedah.. Parking kereta kat jetty sana n naik feri ke langkawi.. cadangkan nak naik kapal terbang tapi tiket melampau plak harganya.. sampai kat jetty kuala kedah lebih kurang pukul 07.00a.m n terus beli tiket feri n bertolak ke langkawi pada pukul 07.15a.m.
Pukul 09.00a.m lebih kami selamat sampai ke Pulau Bebas Cukai..
selamat sampai..
sesampainya disana kami terus mencari kedai untuk bersarapan tapi semuanya masih belum buka..kami mencari kereta sewa untuk ke pekan kuah..nasib baik ader kereta sewa untuk kami..

pose en.suami..

Sewa kereta Honda City untuk berholiday di langkawi.. selama 3H2M. x la mahal sangat..  RM100.00/ 24 jam.. memadai la jugak kan.. harap percutian nie menyeronokkan..
Kami pusing2 pekan kuah sementara nak check in hotel.. hari pertama sampai kami check in di EAGLE BAY HOTEL LANGKAWI..

selepas check in kami merehatkan diri sekejap dan kuar semula untuk bersiar2..

sempat jugak kami naik sky way.. udara sangat nyama bila berada ditempat tinggi.. Tiket untuk warganegara RM15.00/orang sahaja. rugi kalau x naik..

Kami juga x lepaskan peluang untuk dtg ke kedai Idaman Suri.. hampir juling mta saya bila tengok pelbagai pilihan barangan dapur seperti set pinggan,kuali dan sebagainya.. pendek kata"pg langkawi kene bawak duit satu beg"..

penat seharian berjalan.. sok sambung lagi la.. balik hotel n rehat..
Pagi-pagi lagi dah bangun bersarapan di hotel,dan memulakan aktiviti seterusnya.. jenjalan lagi.. hehehhe.. tengahri kami check out dari hotel nie,dah check in di hotel lain..
Hari kedua kami check in di BELLA VISTA HOTEL LANGKAWI

rehat2 di hotel dulu,,sebab nak kuar panas sangat plak cuaca..
bila cuaca dah redup skit,kami amik peluang bersantai di tepi swimming pool di hotel ni..

kami tengok sunset dari hotel..

bila dah malam kami kuar g dinner.. makan banyak2..dan secara x langsung g beli buah tangan untuk mereka2..

semua orang suka coklat kecuali saya.. untung kan sebab x yah membazir2 nak beli coklat nie.. but saya tetap kene beli untuk mereka.. hahhaha.. dah alang2 sampai sini saya pun beli set pinggan mangkuk untuk rumah baru kami. beli yang biasa2 je la.. x leh beli banyak2 sebab berat nak bawak balik nnt..

beli set gold line 1 set n melamine 1 set.. untuk pakai harian jer..tu pun suami dah tanya macam ne nak bawak balik..
dah penat kaki berjalan,kami balik hotel n rehat.. besok kami dah nak balik.. so packing barang2 untuk pulang..
sarapan pagi di hotel.. fuhhh..kenyang sangat kami makan,sebab banyak sangat pilihan makanan..semua makanan nak rasa nie la akibatnya..

merasa jugak la kami makan telur dada bella vista.. hehhehe... pas sarapannie terus check out sebab nak pulangkan kereta sewa tu..

sedihnya hati bila nak mula bekerja semula.. malas sangat.. nak holiday terus..

sempat lagi bergambar sebelum balik..

kecian en.suami.. terpaksa tolak barang yang berat tuh.. x pela.. tu namanya sayangkan isteri.. kami selamat sampai ke jetty kuala kedah dan lewat malam nya kami sampai di rumah n rehat.. besok nak mulakan kerja lagi..